Ridpassen! :D

Torsdag:
Red igen i torsdags! Då stog det att jag skulle ha Masse.. Oh no! tänkte jag. Vi skulle rida ut oxå. Innan var det nybörjargrupp som jag hjälpte till på. Jag ledde Sissi, den nyaste shettisen på ungefär 1 m. När jag stog där och hade lett klart henne så kommer Michaela och säger: "Maya, du kan rida Sissi istället!" Va?! Tänkte jag. Jag är liksom 1,51 cm lång, men jag väger inte så mycket, är ganska smal. Så det kändes lite konstigt att sitta på en sån liten häst. Men det var mysigt att rida henne. Hon hade väldigt svår trav och man måste hitta takten. Vi red upp för 2 ganska branta uppförsbackar, men hon var jätteduktig! Hon är ju bara 5 år! :) Sen blev hon lite envis, men jag var jättenöjd ialla fall! Michaela frågade om det gick bra och så, och jag sa att jag var nöjd :)

Såhär ser Sissi ut  (jag har tagit bilderna!!) :

Söta pownie :)

Fredag:
Jag kom till stallet och såg att jag skulle ha Fia. Den andra shettisen! Haha! Hon är typ mindre än Sissi kanske 98-100 cm! :o Vi skulle träna på framdelsvändningar. När vi satt upp, var vi i paddocken. Men det dammade ASMYCKET där. Så vi gick in i manegen. Först värmde vi upp med lite skritt, volt tillbaka och trav. Fia kändes väldigt fin och hon lyssnade bra. Sen var det dags för framdelsvändningar. Vår riktiga ridlärare Åsa var bortrest, så vi fick ha Veronica istället. Hon är jättebra! Hon gjorde fyrkanter på volterna och vi fördelade oss. Fia var väldigt duktig och hon lyssnade fint på mina hjälper. Sen hade jag täten att byta om volt och göra framdelsvändningar  i andra varvet. Hon var duktig och gjorde ingenting mot de andra hästarna. Hon busade en gång, då hon gick ur volten ;)
Jag var jättenöjd! Jag har ridit Fia typ 93482937 gånger men den här gången var den bästa! <3
Bild: ( från: http://radaridklubb.se/ ) :

Hon är svart och jättefin ^^:3

Hoppas ni orkade läsa!
Kram Maya <3 C:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0