Ridläger!

Hej! Det var över en vecka sedan jag kom hem ifrån ridlägret. Jag vet att jag skulle uppdatera men jag har knappt varit hemma och av någon anledning så ville inte blogg.se funka via safari i mobilen! Men nu har jag fixat datorn och appen ska funka igen så nu blir det massa uppdatering från mig och Maya.
 
Hela veckan var rolig, både på och av hästen. Jag fick massa nya kompisar som jag har kontakt med. Jag saknar er tjejer! Just nu fixar jag en film som kommer upp senare! Jag har inga bilder från lägret utan bara avslutningen då ingen kunde fota mig. I veckan har vi ridit ut två gånger, ridit ut barbacka, hoppat terräng, hoppat vanligt och ridit dressyr. Utvärdering från lektionerna kommer här.
Rida ut: Första turen var blöt men mysig. Vi red i en skog och avslutade med en kort ritt genom en granskog. Man fick massa rivmärken i ansiktet. Vi galopperade upp för två backar. Dn ena var jättebrant och vi fick stopp mitt i. Jag tappade balansen och föll tillbaka i sadel. Det kändes som om mina ben var uppe vid öronen! Det regnade typ helatiden. Andra turen var mer öppen. Vi galopperade en gång riktigt länge. Det var soligt och varmt så flugor och blindningar cirklade runt oss. Tösen sparkade efter dem så jag flög om kring på hennes rygg. Men jag höll mig kvar! Det var mysigt!
Barbackaritten: Den var supermysig! Det var soligt så flugorna var på henne. Hon var trippig och pigg. Vi fick lite trav och det var kul. Fast Tösen var ganska spetsig så det gjorde ont.. Vi red genom granskogen då också men denna gång utan rivmärken som tur var.
Terränghoppningen: Vi hade två grupper. Jag hade glömt spö så Tösen var SEG! Det var läskigt att svänga i galopp för jag trodde att vi skulle gå omkull. Men hon hoppade. I slutet skulle vi hoppa ett hur på 90 cm (om man ville) så jag red emot huset och hon vägrade. Tre gånger vägrade hon! Men jag hoppade i alla fall en grind på 80 cm.
Hoppning (vanlig): Det var kul för vi fick hoppa typ 70. Vi fick hoppa massa olika hinder. Så som stigsprång )en oxer med en bakre bom som det skiljer mer än 5 cm mellan den främre), plank, oxer och trippelbarr! Det var kul och jag fick riktigt bra språng. Oxer har jag hoppat innan men det andra var nytt. Det var kul och lite läskigt med de nya hindrena. Särskilt trippelbarren för den har ju tre bommar och 6 hinderstöd. Jag lärde mig en del och blev mycket bättre.
Dressyren: Jag har blivit bättre på skänkelvikningar och grym på fattning ill galopp från skritt. Jag jobbar nu med små, nästan osynliga hjälper. Tösen var grym i dressyren så jag är glad att jag fick henne. Vi hade en grym lärare som förbättrade alla och peppade oss grymt mycket.
 
På avslutningen så fick alla hoppa en bana på valfri höjd. Jag vägde mellan 60 och 70 men gick säkert på 60, jag vill hellre att det ska se snyggt ut än att det går fel. Nästa gång ska jag ta 70 eller 80! Efter att alla hade hoppat så visade vi upp en kadrilj. Den kommer på film sedan. Här kommer bilder från avslutningen. Mamma har fotat så ursäkta om de blev suddiga.
Inne på banan nu! De där ute var uppvärmning. De nästa ute är från kadriljen!
Amanda, Sofie och Pauline är också med på bilderna. Sofie på den svarta, Amanda på den ljusaste och Pauline på den mörkare (Jasmine)
Kadriljbilder hihi. Massa bilder jag vet. Hoppas att ni gillar dem för de tog timmar att ladda upp.
 
Amanda <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0