Hoppning/Markarbete

Hej! Jag red igår. Är supernöjd med hur det gick. Jag hade Fleur och vi hoppade en serie med studs och sedan ett galoppsprång och ett räcke. Först var Fleur ganska seg. Hon travade i slow motion och skrittade jättlångsamt. Sedan skulle vi galoppera. Hon ville absolut inte fatta galopp. Hon saktade av till skritt och gick in i mitten. Men jag gav inte upp så jag fortsatte banka tills hon fattade galopp. Det gick inte särskilt snabbt men hon hade en härlig galopp. Sedan skulle vi börja trava över bommar och hon var seg. Sedan satte Veronica (vår vikarie) upp ett hinder som Fleur först inte fatttade att hon skulle hoppa över men sedan hoppade hon ändå. Sedan byggde vi upp ett hinder i taget och Fleur började bjuda på hindrena. Sista gången när hela serien var uppbyggd så tänkte hon att nu bromsar jag av sig själv så hon vägrade men jag testade en gång till och hon hoppade. Efter att alla hade hoppat så skulle vi få dem att lägga sig lite i formen. Och gissa vad? JAG LYCKADES!!! Så jättestolt! Idag blir det skola och sedan hem innan fotbollsmatchen. Ush vilket dåligt väder det ska bli nu framöver. Hoppas att det bättrar sig!

Amanda

Fleur (tagen från Rådas hemsida)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0