Två övningar/ridvägar

Jag tycker mycket om dressyr. Jag gillar hoppning också, men dressyr är väldigt kul.
Min favorit inom dressyr är nog att träna på att rida ridvägar. Då kontrollerar man styrningen så att hästen lyssnar och är uppmärksam. Jag gillar volt tillbaka. Du vänder in mot medellinjen och gör ungefär som ett halvt hjärta.
Lite bättre förklaring:

Det kan göras vart som helst på ridbanan. Källa

En annan bra ridväg är att vända rätt upp. Då startar du från A till C eller C till A. Jag tycker att det är bäst att göra övningen i trav, det blir en aning svårare och man lär sig att styra hästen i snabbare fart.
Lite bättre förklaring:

Källa

Hoppas ni gillade inlägget!
//Maya


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0