Ridpasset

Tänkte berätta om ridpasset. Jag hade fleur. Först var hon ganska seg och jag hade bra koll på henne. I traven hade hon ett bra tempo och bra takt. När galoppen närmade sig så blev hon trippig och jättejobbig. Vi galopperade och det gick ganska bra. Efter galoppen skulle vi göra en övning. Man skulle vända upp från långsidan i trav (vi skulle sitta ned) och sedan göra halt, känna efter hur de stod och sedan komma fram i trav igen. Ni kan tänka er hur det gick. En trippig häst som dessutom inte vill vända. När hon äntligen vände och jag skulle göra halt så tog det flera meter innan hon äntligen stannade. Då stod hon snett och ville inte stå stilla. Efter några gånger var ridpasset slut. Åh vad trött jag var. Nästa gång ska vi rida ut. Snälla ge mig Atlas!

Amanda <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0