Ridläger!

Jippie, jag är på ridläger! Vi anlände igår. Fick Tösen, en storhäst som är väldigt snäll, duktig på att hoppa och en bra dressyrhäst. Hon är perfekt för mig då jag älskar dressyr men vill bli bättre inom hoppning. Igår red vi en gång så att vi skulle kolla hur det fungerade mellan hästen och ryttaren. Jag, Pauline och Esmeralda ska rida i samma grupp men igår red inte Esmeralda med oss. På ridpasset red vi i alla tre gångarter och på slutet hoppade vi ett litet hinder i trav och galopp. Kryss i trav och räcke i galopp. Det gick bra fast jag hängde inte med första språnget haha! Idag blir det hoppning på morgonen och uteritt på eftermiddagen om vädret håller. Det regnade ju hela dagen igår typ. Sedan blir det ju såklart massa skoj och bus med kompisarna. Sofie och Amanda ska ju ta grönt kort så dem kommer vi inte se så mycket. Hästarna som
Vi fick var:
Esmeralda fick Shaggy- jag tror att det är en D-ponny. Snäll att rida men lite småtjurig att göra iordning. Hon är brun med svart man och svans.
Sofie fick Bellis- en d-ponny som är snäll att rida och göra iordning men kan vara lite seg. Hon är svart med en stjärn i pannan.
Amanda fick Filip- en pigg c eller d-ponny (stor c eller liten d) som verkligen bjuder framåt. I boxen är han lite nervig. Han är ljusbrun (lite sandfärgad) och svart man och svans.
Pauline fick Spotty- en väldigt pigg häst som är lite jobbig. Han krumbuktar sig och är känslig. I boxen är han nervig. Han är en grovare skäck med en sned bläs i pannan.
Tösen är mörkbrun. Bilder kommer när jag har kommit hem. Detta kommer att bli ett grymt läger!

Amanda

P.s jag har fått laddat datorn så ni går den igång!!! :D :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0